نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «رامز وقار»

 | تاریخ ارسال: 1402/11/23 | 
جایزه ملی پروفسور وقار در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت اعطا می‌شود
دانشکده فنی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «رامز وقار»، پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران را هم‌زمان با روز مهندس ۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌کند.
به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره اعطای جایزه ملی پروفسور «رامز وقار»، این جایزه در ۳ بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعت برگزار می‌شود، در بخش دانش‌آموزی به بهترین رتبه کشوری کنکور سراسری ۱۴۰۲ پذیرفته‌شده در رشته مهندسی متالورژی و مواد این جایزه ملی اهدا می‌شود.
در بخش دانشجویی هم این جایزه به بهترین طرح پژوهشی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد اعطا می‌شود که با اثرگذاری در صنعت که به تولید محصول جدید، توسعه فرآیند، کارآفرینی، تشکیل هسته دانش‌بنیان، صرفه‌جویی مالی/ انرژی با بهینه‌سازی منجر شده باشد.
جایزه ملی پروفسور وقار در بخش صنعت به بهترین طرح صنعتی در حوزه صنایع معدنی و فلزی با تائید مدیر تحقیق و توسعه با واحد پژوهش و فن‌آوری واحد صنعتی با بالاترین مقام اجرایی شرکت اعطا می‌شود.
براساس آئین‌نامه این رویداد، جایزه پروفسور وقار با هدف گرامی‌داشت نام و یاد پدر دانش مهندسی متالورژی و مواد ایران، زنده‌یاد مرحوم پروفسور «رامز وقار» و ارج نهادن به فعالیت‌های علمی، پژوهشی و صنعتی ایشان ایجاد شده است.
پروفسور وقار در طول حیات دانشگاهی خود پیش‌تاز فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در حوزه مهندسی متالورژی و مواد بوده و همکاری وثیقی با صنایع فعال معدنی و فلزی در این حوزه داشته است.
این جایزه که با مشارکت صنایع معدنی و فلزی، خانواده پروفسور وقار، همکاران ایشان در دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و سایر علاقه‌مندان خدمات ایشان به‌صورت سالانه برگزار می‌شود، در صدد تقویت بنیه پژوهشی و صنعتی دانش مهندسی متالورژی و مواد در کشور و انتخاب برترین‌های این حوزه در سه شاخه دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی است.
هدف از اعطای جایزه پروفسور وقار، زنده نگه‌داشتن یاد دکتر وقار به‌عنوان پدر دانش متالورژی و مواد ایرا ن، تقدیر و تشویق برگزیدگان دانش‌آموزی، دانشجویی و صنعتی فعال در حوزه مهندسی متالورژی و مواد و تقویت ارتباطات دانشگاه‌ها (به‌عنوان مرکز تربیت متخصصان) با صنعت متالورژی و مواد کشور است.
مهلت ارسال آثار از طریق وب‌سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد تا ۲۰ بهمن‌ماه تعیین شده است.
علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند به سایت دانشکده مهندسی متالورژی و مواد دانشگاه تهران به نشانی https://meteng.ut.ac.ir/vagharprize  مراجعه کنند.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 112 بار   |   دفعات چاپ: 39 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر