معرفی کانون

 | تاریخ ارسال: 1402/7/15 | 
کانون انتظار
جهان آکنده از ستم و مردمان چشم به راه یک نجات‌بخش...
هندوها در انتظار کالکا؛ بوداییان منتظر میتریا؛ زردشتیان امیدوار به رسیدن سوشیانت؛ یهودیان در طلب ماشیح؛ مسیحیان مشتاق آمدن فاراقْلیط؛ و مسلمانان شیعه آرزومند ظهور مهدی(عج) هستند.

اما در دنیایی که غرق در ناعدالتی است، در جامعه‌ای که مردم تلاشی برای اصلاح خود و آزادی از ظلم حاکمان نمی‌کنند و در زمانه‌ای که به فرموده پیامبر اکرم(ص) «تنها نامی از اسلام باقی‌ مانده است»، چگونه می‌توان امید رسیدن به فردای سبز ظهور را در دل زنده نگه‌ داشت؟

این دغدغه، گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر را بر آن داشت تا با تأسیس کانون انتظار، گام کوچکی در مسیر آگاه‌سازی مخاطبین نسبت به نقش خود بردارند؛ چرا که «خداوند سرنوشت هیچ قومی را دگرگون نمی‌کند، مگر آن که خود آن قوم وضع خود را تغییر دهند».

شناخت و کسب آگاهی نسبت به منجی، اولین قدم برای تحقق آرمانشهر موعود است. در این راستا، اعضای کانون انتظار، با مطالعه معارف مهدوی اعم از آیات، احادیث و روایات، به انتشار این مطالب در قالب‌های متفاوتی مانند تولید محتوای فضای مجازی، برگزاری کلاس‌ها، همایش‌ها و جلسات با حضور اساتید متخصص، برگزاری سه‌شنبه‌های مهدوی، پرداختن به امور خیریه در راستای تبیین جامعه مهدوی، همکاری با گروه‌های فرهنگی-مذهبی در داخل یا خارج از دانشگاه، انتشار نشریه کانون و... می‌پردازند.

خلاصه‌ای از برنامه‌های کانون انتظار در ترم گذشته:
+ اهدای سالنامه «بهارِ خوبی»؛ به مناسبت نیمه شعبان و به پیشواز سال نو.
+ برگزاری طرح «سهم مهربانی»؛ اهدای بسته‌های ارزاق به خانواده‌های نیازمند به مناسبت سال نو.
+ برگزاری دوره آنلاین «مبانی گرافیک دیجیتال»؛ به منظور ارتقای مهارت‌های گرافیکی اعضای کانون در تولید محتوا.
+ انتشار پادکست «شوق دیدار» و برگزاری مسابقه به مناسبت اربعین حسینی.
کانال تلگرام : https://t.me/aut_entezar

کانال اینستاگرام: https://www.instagram.com/aut_entezar

 
 



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 273 بار   |   دفعات چاپ: 40 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر